Hur lockar du framtidens talanger?
Att vifta med hög lön och tjusig tjänstebil räcker inte längre. För framtidens syftesdrivna talanger krävs det mer än så. Denna attitydförändring är en del av ett större skifte som arbetsgivare måste omfamna. Det menar Jenny Rundbladh, försäljningschef på pensionsbolaget SPP.
– Flexibilitet, sunda värderingar och trygghet är allt viktigare aspekter när man ska hitta och välja sitt drömjobb. Som arbetsgivare har du en unik möjlighet att spegla just detta i företagets förmånspaket.
Det finns dessutom en bortglömd förmån som Jenny Rundbladh tror att fler företag skulle kunna använda sig av i byggandet av sitt arbete med employer branding: tjänstepensionen.
– För att locka och behålla talangerna måste du som arbetsgivare tänka långsiktigt. En viktig del i detta är att upplysa om och skapa engagemang kring tjänstepensionen. Till skillnad från förmåner som tjänstebil och personalrabatter kan tjänstepensionen vara värd flera miljoner, men värdet kommer först när du synliggör den.
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.