Så fick de nöjdast kunder: ”Hög standard på allt”
”Smart planlösning, stora fönster, bra ljudisolering och hög standard på allt. Hantverkshjälpen var också en trevlig överraskning”, säger Jan Wärn och Veronica Ericsson, två av Sveriges nöjdaste bostadskunder.
Med ett NKI, Nöjd Kund Index, på hela 90 hamnade JM:s flerbostadshus Jasminen i Örebro överst i senaste kundnöjdhetsmätningen, som det oberoende Prognoscentret årligen genomför och där majoriteten av branschens aktörer är med.
– Vi har lagt stor vikt vid ett gott kundbemötande. Vi har till exempel bjudit in dem till förhandsvisningar under själva uppförandet av lägenheterna, vilket jag tror bidragit till att de har känt sig trygga och väl bemötta, säger Marie Andersson, JM:s projektledare för Jasminen.
Totalt sex JM-projekt hamnade på topp tio-listorna i både Sverige och Norge i den senaste undersökningen från Prognoscentret. Marie Andersson pekar på ett strukturerat och målmedvetet arbete som grund för framgångarna.
– Kunderna är det viktigaste vi har, så självklart är det viktigt att de är nöjda. Men vi kan inte luta oss tillbaka, det gäller att hela tiden jobba vidare och bli ännu bättre.
Bli en av Sveriges nöjdaste bostadskunder du också. Besök några av våra pågående projekt och ta reda på mer.