Hem
KlarnaANNONS

15-åring i topp på bolagslista

I början av sommaren släppte Kantar Sifo sitt årliga Anseendeindex. I år placerar sig Klarna på plats tolv, slagna av betydligt äldre motståndare som Ikea, Electrolux, Ica och Volvo.

– Vi är oerhört stolta över att den svenska allmänheten i så stor utsträckning uppskattar vad vi gör för att förenkla vardagen online. Särskilt eftersom årets mätning genomförts under en orolig tid och att människor då tenderar att sätta särskilt stort värde på det “gamla och trygga”, säger Johan Gustafsson, kommunikationschef på Klarna.

Tack vare att Klarna i rask takt lanserar nya produkter som ska ge människor bättre kontroll över sin ekonomi ser man fram emot att se förtroendet växa ännu mer bland allmänheten.

– I juni lanserade vi det nya Klarna-kortet som är helt integrerat med appen, och vi har precis lanserat sparkonton med en ränta få andra kan konkurrera med, säger Johan Gustafsson.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.