Hem
Lyreco SverigeANNONS

Affärsutveckling synonymt med hållbarhet

Att hållbarhet kontrasteras alltför ofta gentemot lönsamhet är både förvirrande och irrationellt. Det menar Johanna Jigmo-Linde, hållbarhetsansvarig på Lyreco.

– Hur kan man tala om hållbarhet och affärsutveckling som om de vore två helt olika saker? Det går inte att bygga framgångsrika organisationer på produkter vars råvaror utnyttjas till den grad de tar slut. Det ena kan helt enkelt inte existera utan det andra, säger hon.

Pionjärer inom hållbarhet

Lyreco kallar sig själva pionjärer när det kommer till att leverera hållbara lösningar till arbetsplatser. Enligt Johanna Jigmo-Linde krävs det en viss form av trots-mentalitet för att våga göra det.

– Vi ställer höga krav mot våra leverantörer och vi har ständigt dialoger om att byta ut material i deras bästsäljande produkter. Även om en vara är bästsäljande och fyller en viktig funktion, hur vet vi att den är så hållbar som den har potential att vara? säger Johanna Jigmo-Linde och fortsätter:
– Som marknadsledande aktör har vi ett stort ansvar att säkerställa hållbarhet i alla led. Tillsammans med våra leverantörer och samarbetspartners strävar vi därför alltid mot att bli ännu bättre på det vi redan gör bra.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.
Annons