Hem
(JOSH EDELSON / AFP)

Analysen av årets WWDC: En smart strategi

Flera bedömare är eniga om att gårdagens keynote-presentation på Apples utvecklarkonferens WWDC – som enbart innehöll mjukvarunyheter –var helt logisk ur en rent affärsmässig synvinkel.

”Fokuset på subtila men effektiva förbättringar är smart. Vi befinner oss i en era av mobil mättnad, där det är svårt att komma med häpnadsväckande förändringar av smartphones, vår tids schweiziska arméknivar. Det är den sömlösa integreringen av hårdvara och mjukvara som skiljer Apple från konkurrenterna” skriver Cnets Roger Cheng.

”Det här var trots allt en hårdvarukeynote. Varför? För att Tim Cook och hans trupp med exalterade chefer gav oss en två timmar lång annons som beskriver hur fantastiskt livet blir bara man håller sig till Apples ekosystem. Säljpitchen är: Om du bara äger en Iphone men inte använder en Mac, Apple TV eller Apple Watch så missar du saker” skriver Mashables Chris Taylor.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen