Analyser: H&M på rätt väg – aktien kan lyfta i höst
H&M:s ökade försäljning i det tredje kvartalet visar att klädjätten nu är på rätt väg efter fjolårets problem, skriver Dagens Industris Ulf Petersson.
Han pekar på att aktien var upp 50 procent sedan årsskiftet när aktiemarknaden fick analysera siffrorna. Hade inte aktien rusat så mycket i år borde aktien ha handlats upp på de färska siffrorna. Men nu sjunker aktien istället ett par procent, menar DI-skribenten.
”Möjligen får H&M-aktien därmed sin revansch när resultatsiffrorna också släpps i oktober”, skriver han.
H&M:s comeback har varit imponerande, skrev SvD Näringsliv Patricia Hedelius innan bolaget släppte sina färska försäljningssiffror.
”Det man hittills åstadkommit, på relativt kort tid, med ett uppdaterat butikskoncept och utvecklingen av e-handeln är imponerande”, skrev hon bland annat.
Tredje kvartalet – juni till augusti
Försäljning: 62 572 mkr
Väntat (Infront): 61 723 mkr
2018: 55 821 mkr