Hem
Folk på gatan i Stockholm i början av april. (Andres Kudacki / TT NYHETSBYRÅN)

Andra länder positiva till Sveriges coronahantering

Människor i andra länder har över lag en positiv bild av Sveriges sätt att hantera coronapandemin, visar en delstudie av årets Nation Brands Index (NBI), som mäter styrkan i olika nationers varumärken, enligt TT.

I en enkät gjord av Anholt Ipsos med 20 000 deltagare från 20 olika länder placerar sig Sverige på plats 15 av 50 i bedömningen av hur olika länder hanterar hälsokriser och på plats 10 av 50 när det gäller hur trygg man känner sig med att besöka landet.

– Hittills har vi sett att Sveriges nationsvarumärke är stabilt och förändras långsamt, säger Sofia Bard, chef på enheten för Sverigebildsanalys, i ett pressmeddelande.

Tidigare

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen