Hem
Adam Surtell. (DICOPAY)
DicopayANNONS

”Appen har blivit lika viktig för mig som rollern”

Adam Surtell, 50, jobbar som snickare. Precis som många andra som driver egen firma har han lagt mycket tid på att fakturera sina kunder. Men nu har han hittat en lösning som gör att han sparar mycket tid: den nya appen Dicopay. I appen kan han fakturera enkelt och snabbt och få betalt direkt när jobbet är klart.

– Jag har sparat otroligt mycket tid efter att jag började använda Dicopay, säger han.

Varje dag när han ska åka från ett jobb registrerar enkelt dagens uppgifter i appen: antal jobbade timmar och vilken typ av arbete han gjorde.

– Tidigare skrev jag ner dagens jobb i ett anteckningsblock och när jag kom jag hem skrev jag över det på datorn. Nu slipper jag det dubbeljobbet. Appen är genialisk på så sätt.

Dicopay har också en enkel funktion för godkännande från kund direkt vid faktureringstillfället. Ett sms skickas ut och kunden godkänner enkelt arbetet i sin mobil och får sedan en vanlig faktura med 30 dagars betaltid per post. När fakturan är skickad hanterar Dicopay bevakning av betalning och eventuella påminnelser.

– Det är bra för då kan man gå igenom allt på plats. Kunden har koll på exakt vad jag gjort och godkänner det direkt.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.