Hem
Influeraren och musikern Natalie Eriksson. (TT / George Grigoriadis.)

Arbetsförmedlingen svarar på kritiken: Missförstånd

Nu svarar Arbetsförmedlingen på den kritik som influeraren Natalie Eriksson riktat mot myndigheten i samband med reklamkampanjen ”Gör plats” och menar att det rör sig om ett beklagligt missförstånd, rapporterar Aftonbladet.

– När vi har jobbat med byrån som har gjort kampanjerna till oss har vi varit väldigt angelägna om att säkerställa att modellerna vet hur det här materialet ska användas och hur bilderna kommer att se ut, säger Mikael Hvinlund, kommunikationsdirektör vid Arbetsförmedlingen, till tidningen.

Eriksson poserar i rullstol på reklamaffischen men hennes huvud har ersatts av youtubern Therése Lindgrens. Hon har dels kritiserat fotografens agerande, dels reklamtexten som hon anser skämmer ut henne.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen