Bloggare med hijab nytt ansikte för sminkkampanj
Det amerikanska sminkmärket Cover Girl använder sig för första gången av en modell som bär hijab i en reklamkampanj, rapporterar AP. Det är skönhetsbloggaren Nura Afia som blir ansiktet utåt för en ny mascara. Sångaren Katy Perry och skådespelaren Sofia Vergara är andra namn som medverkar i kampanjen.
bakgrund
Cover Girl
Wikipedia (en)
CoverGirl is an American cosmetics brand founded in Maryland, United States, by the Noxzema Chemical Company (later called Noxell, a popular face cleaner) and acquired by Procter & Gamble in 1989. The Noxell Company advertised this cosmetics line by allowing "cover girls", fashion models, actresses, and singers who appear on the front cover of women's magazines, to wear its products. CoverGirl makes up for lack of direct individual customer service by providing a wide variety of cosmetics available at reasonable prices.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen