Hem
Daniel Craig spelar James Bond för sista gången. (Matt Dunham / TT NYHETSBYRÅN)

Bondfeber på bio – fler besökare än före pandemin

Den nya Bondfilmen ”No time to die” fortsätter att locka besökare till biograferna, skriver TT. Under oktobers tio första dagar såg 110 000 personer filmen på biografkedjan Svenska bios biografer. Det är den starkaste oktoberöppningen i företagets över 100-åriga historia.

Publiksiffran hos kedjan är över 40 procent högre än snittet för 1 till 10 oktober under 2016–19.

Även i Norge gör filmen succé skriver Aftenposten. Där ligger besökssiffrorna under de senaste två helgerna 15 procent över motsvarande helger 2019, trots att storfilmer som ”Downton Abbey” och ”Joker” visades då.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen