Bråk bygger upp Lauréns och Svenssons varumärken
Är hatet mellan boxarna Mikaela Laurén och Klara Svensson ett spel eller på riktigt? Det spelar ingen större roll enligt Robert Leonardi, lärare i marknadsföring.
– Positiv eller negativ publicitet – varumärket byggs. Och varumärket har ett värde, säger han till TT.
Upptrappningen med pikar och psykningar mellan de båda har pågått länge. Bland annat har Laurén sprejat myggsprej över Svensson och kallat henne ”jävla skolfröken” i SVT.
Leonardi tror att effekten av allt vi sett inför matchen kan göra fler intresserade och leder till större exponering och att duons varumärken stärks.
De två boxarna möts i en gala på Hovet på lördag, omkring 5 000 personer väntas komma.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen