Hem
(Kamran Jebreili / AP)

Kaviar och bubbel när flyget gör pandemicomeback

Obegränsad kaviar, champagne, privat utrymme och ny, fräsch interiör. Flygbolaget Emirates satsar stort på lyxresenärerna. Det skriver CNBC. Bolaget försöker gå emot strömmen där flygbolagen minskar sina kostnader och har i stället investerat över 2 miljarder dollar på att locka de kräsna passagerarna.

Men Emirates är inte det enda bolaget som satsar för att fånga upp resenärerna som är resesugna efter pandeminedstängningarna. Tidigare i år lanserade Finnair en ny premiumkatergori och Air France gick nyligen ut med en satsning på företagsresenärers bekvämlighet.

– Affärsresenärer lägger 575 procent mer pengar på ett säte än ekonomiresenärer, säger Olivier Ponti på Forward keys till CNBC.

Så får du bästa ekonomibevakningen:

Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp. Omni Ekonomi hjälper dig att navigera i den just nu turbulenta ekonomiska verkligheten – med nyheter, analyser och handfasta råd kring din privatekonomi. Just nu får du testa Omni Ekonomi i tre månader för 99 kronor. Erbjudandet gäller även dig som har testat Omni Ekonomi tidigare.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen