Hem
Varumärkesexperten Eva Ossiansson: ”De som är väldigt aktiva på sociala medier är mer rädda för att gå miste om upplevelser och bra erbjudanden”. (Lisa Hallgren/SvD/TT / SVENSKA DAGBLADET)

Caias julkalendrar sålde slut — kostar 2 995 kronor styck

Svenska skönhetsbolagens julkalendrar säljer slut på nolltid, rapporterar DN. Stor hajp i sociala medier gjorde att Kicks kalendrar tog slut på en timme, enligt vd:n Carola Lundell. Även Lyko slog sitt tidigare försäljningsrekord med råge under lanseringen.

Samma trend syns hos Bianca Ingrossos märke Caia, där årets kalender kostar 2 995 kronor. Nu har produkten dykt upp på andrahandsmarknaden.

– Under oktober och november i år har det sålts omkring 350 Caia-kalendrar för totalt runt en miljon kronor, säger Traderas pressansvariga Sofia Hagelin.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen