Hem
(HGEsch)
LexusANNONS

Chefsingenjören väcker våra känslor till liv

SUV:ar i kompaktbilssegmentet har de senaste åren blivit allt mer populära. En högre sitthöjd kombinerat med en smidig kaross som gör att man enkelt tar sig fram i staden vilket tilltalar många bilförare. 
När Chika Kako, chefsingenjör på Lexus, fick uppdraget att leda utvecklingen av Lexus UX ville utgick hon från användarna.

– Vi gjorde en omfattande research med intervjupersoner och fokusgrupper. Där kom det fram att många inte var speciellt imponerade av de köregenskaper som många biltillverkare erbjöd inom SUV-segmentet. Man efterfrågade en mindre SUV vars köregenskaper påminde om en mindre bil, säger Chika Kako.

Hur fick ni in dessa egenskaper i Lexus UX?

–  För mig har Lexus UX fyra huvudsakliga styrkor. Den första är den modiga designen som gör UX till en unik liten SUV. Den andra är att vi har sträckt ut linjerna på instrumentpanelen för att skapa en känsla av rymd och god sikt. Det tredje är fantasifull teknologi i relation till aerodynamisk design. Och den fjärde är hantverksskickligheten, som jag tycker är den bästa i klassen. Med Lexus UX vill vi inte bara leverera ett materiellt värde, vi vill leverera en emotionell upplevelse, säger Chika Kako.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.