Hem
Nygren. Pontus Lundahl/TT

Coop om priskritiken: ”Vi har rent mjöl i påsen”

Coops vd Marie Nygren slår ifrån sig kritiken från LO-basen Susanna Gideonsson om att den medlemsägda matjätten ”glömt sin roll”.

– Att bara gå och jämföra på hyllkanten blir felaktigt. Vi har rent mjöl i påsen och vi skor oss inte, säger Nygren till TT och lägger till att de haft det ekonomiskt tufft de senaste åren.

Kritiken handlar bland annat om att Coops egna varumärken enligt Matpriskollen är de som ökat mest i pris. Enligt Nygren beror det på att de egna varumärkena är tätare kopplade till råvarupris och valuta.

Annons

Gör en klok investering – testa Omni Ekonomi

Inflation, högre räntor och stora börsrörelser. Hur stor avkastning vågar vi räkna med ett år som detta? Vilka fällor ska man undvika på börsen? Och inom vilka sektorer finns vinnare?

Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande bevakning av börs- och bolagsnyheter. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att navigera marknaderna.

Nu får alla Omniläsare chansen till en klok investering – testa Omni Ekonomi i två månader för endast 49 kronor (spara 269 kronor).

Annons
Vi strävar alltid efter objektivitet och faktagranskar alltid våra artiklar. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen
Annons