Expert: Fullt pris bör inte gälla när backar stängs
Fjällresenärer som inte fullt ut kunnat nyttja sina skidresor på grund av snöbrist bör låta allmänna reklamationsnämnden (ARN) se över deras ärenden, anser konsumentvägledare Maria Wiezell.
Hon menar att Skistars avtal, som innebär att kunden har rätt till återbetalning om man inte kan ha fler än 15 av 100 backar öppna, är obalanserat.
– Om Skistar tycker att det är okej att stänga merparten av backarna då borde jag ha rätt att få tillbaka merparten av de pengar jag betalat.
Skistar har erbjudit full återbetalning för kunder som skulle ha besökt tre orter den här veckan. Erbjudandet omfattar dock inte de som redan har åkt i backarna.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen