Facit: E-handeln utgör 22 procent av rörelseresultatet
Klädjätten H&M släpper för första gången siffror kring onlineförsäljningen i samband med onsdagens kapitalmarknadsdag. Onlineförsäljningen stod för 12,5 procent av omsättningen och 22 procent av rörelseresultatet i det brutna räkenskapsåret 2016/2017, skriver H&M.
New Business, som driver H&M-gruppens nyare varumärken, stod för 7 procent av omsättningen. I New Business ingår COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, H&M Home, & Other Stories och ARKET.
H&M skriver att onlineförsäljningen förväntas öka med minst 25 procent och New Business försäljning förväntas öka med minst 25 procent i år.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen