Fotbolls-VM: Miljarder euro i bettingvolym
Intresset för sportbetting exploderar under fotbolls-VM och ger Blick Global Group, som hjälper spelbolagen att locka till sig kunder, en rejäl skjuts på tillväxtresan.
Som bettingbolag vill man synas för att locka spelare till den egna sajten. Men konkurrensen är stenhård, och Blick Global ser till att deras annonser syns på rätt ställen vid rätt tidpunkt och att deras varumärken ligger högt i sökmotorernas ranking.
– Med vår egenutvecklade plattform och insamlade data sen mer än tio år har vi möjlighet att skräddarsy kampanjer med närmast exakt precision, säger vd Erik Ahlberg.
Blick Global Group, som är noterat på Spotlight Stock Market, har i dag tre dotterbolag med lösningar som hjälper spelbolagen nå nya kunder – och behålla dem.
– För oss är det inte över när pokalen har delats ut. Vi driver nya spelare till våra kunder, men för att de ska stanna kvar måste man fortsätta kommunicera med dem och erbjuda något nytt. Det arbetar vi med länge, säger Erik Ahlberg.