H&M:s försäljning ökade i Q3 – gick sämre än väntat
Klädjätten H&M ökade den totala försäljningen i lokala valutor med 14 procent i det tredje kvartalet i det brutna räkenskapsåret.
Det är något sämre än analytikernas snittestimat på 16,8 procent, visar morgonens färska siffror.
”Försäljningsutvecklingen har fortsatt påverkats av den pågående pandemin med stora skillnader mellan marknaderna”, skriver H&M.
Läs även
Erbjudande: Läs Omni Ekonomi gratis i höst
Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis populära systerapp för affärsläsare. Omni Ekonomi ger Sveriges bästa bevakning av börs-, bolags- och marknadsnyheter. Omnis läsare erbjuds nu att läsa Omni Ekonomi gratis hela hösten (två månader, värde 318 kronor). Erbjudandet är helt utan förpliktelser, det blir ingen automatisk förlängning och du behöver inte ange något kreditkortsnummer.
Erbjudandet gäller endast dig som inte har nyttjat prova-på-erbjudande från Omni Ekonomi tidigare.