Hem
Eva Bengtsson, kontorschef på Ålandsbanken i Göteborg.
ÅlandsbankenANNONS

Här är de viktigaste frågorna för banken

Frågor om pengar och placeringar är inte de första som Ålandsbanken ställer till nya kunder. I stället är det frågeställningar om behov, drömmar och framtida ambitioner som inleder.

– Viktigast för oss är att se helheten för kunden. Det ger oss en möjlighet att ta ut en kompassriktning tillsammans. Därefter kan man börja se vilka kompetenser vi ska koppla in för att uppnå kundens mål, säger Eva Bengtsson, kontorschef på Ålandsbanken i Göteborg.

En stor andel av bankens kunder är entreprenörer.

– Det är en stor fördel att ha en expert som kan hjälpa till med de frågor som dyker upp vid exempelvis försäljning eller omstrukturering. Det blir rätt från början, så att man till exempel inte hamnar i en ofördelaktig skattesituation. Vi bidrar också med perspektiv som man inte tänkt på själv, det kan vara allt från hur man skapar trygghet för familjen till hur man rent praktiskt går till väga om man vill flytta utomlands.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.