Hem
Företagen som är anslutna till Servicefinder har 4,5 av 5 i snittbetyg av användarna. Inom kategorin hantverkare är siffran ännu lite högre. (Oda Hveem)
ServicefinderANNONS

Här krossas fördomarna om hantverkare

Ingen yrkesgrupp går fri från fördomar. Fuskbyggen, alltid sena och felaktiga fakturor är några exempel som hantverkare ofta möts av. Men på Servicefinder – tjänsten som hjälper dig att hitta hantverkare, städföretag och flyttfirmor över hela landet – finns mängder av vittnesmål som motbevisar nidbilden.

Företagen som är anslutna till tjänsten har 4,5 av 5 i snittbetyg av användarna. Inom kategorin hantverkare är siffran rentav lite högre – hela 4,7 det senaste året. På företagens egna profilsidor kan du se betyg och omdömen från tidigare kunder.

”Kan verkligen rekommenderas. Kom till avtalad tid, fixade problemet, lämnade rent och snyggt. Mycket trevlig. Alla tummar upp!”, är exempelvis en användares erfarenhet av VVS-företaget Rörservice & Montering Stockholm.

”Priset var helt i sin ordning. Kvaliteten och punktligheten utmärkta. Det som fällde avgörandet i början var förtroendet (koncisa kontakter, yrkeskunskap etc.), som leverantören visade sig leva upp till genom hela affären. Jag kan inte annat än rekommendera dem”, lyder ett annat omdöme, om renoveringsfirman Instaplatt & Entreprenad.

– Alla som använder vår tjänst blir tillfrågade om de vill lämna ett omdöme på företaget de har anlitat. På så vis kan du alltid känna dig trygg i att alla omdömen är baserade på verkliga upplevelser, säger Robert Fourén, vd på Servicefinder.

Ytterligare en trygghetsfaktor är den kontroll som Servicefinder gör på alla företag innan de får ansluta sig till tjänsten. Att de är godkända för F-skatt, är momsregistrerade och inte försatta i konkurs.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.