Hem
Nordic Choice HotelsANNONS

Hemligheten bakom tv-kockens succékoncept

Föreställ dig de olika kulturerna i Harlem, estetiken från Upper West Side och den urbana konsten i SoHo – allt samlat på samma tallrik.

Efter 25 år i New York ville stjärnkocken Marcus Samuelsson ta de internationella smakerna hem till Skandinavien. Han ville kombinera dem med lokala nordiska råvarorna för att ge gästerna en spännande matupplevelse.

Resultatet blev en sådan succé att hans restaurangkoncept nu finns på majoriteten av alla Clarion Hotel i Norden.

– Kitchen & Table ska vara en dynamisk mötesplats, både för hotellgäster och lokalbefolkningen, säger Marcus. Clarion Hotel är för mig en lyx i vardagen, och hit kan du komma som du är, oavsett anledning. Att lyckas leverera en positiv helhetsupplevelse med kombinationen av mat, dryck, miljö, service och atmosfär är hemligheten, avslöjar Marcus.

I Kitchen & Table's koncept ”Urban Garden” får grönsakerna, som oftast är egenodlade, störst plats. Det började i liten skala, med några örter och sallad, men har snabbt utökats. I restaurangen på Clarion Hotel Post i Göteborg odlas all sallad. På Clarion Hotel Sign i Stockholm har de ett eget växthus för örter.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.