Hem
Influeraren Bianca Ingrosso. (Erik Simander/TT)

Influerare trötta på Instagram – testar nya plattformar

Den tidigare bloggbranschen har blivit för beroende av Instagrams algoritmer – något som gjort att influerare börjat experimentera med nya plattformar. Det skriver The Wired i reportaget ”The End of Influencing på Instagram”.

En som gått i bräschen är Caitlin Covington, känd från 2019 som memen ”Christian Girl Autumn”, vittnar om ett sjunkande engagemang. Därför har hon fortsatt med bloggen och experimenterat med Tiktok.

– Alla mina vänner jag har pratat med som är bloggare säger att Instagram inte visar deras innehåll för någon. Så det är tufft, och jag vill inte lägga alla mina ägg i en korg.

Instagram har tidigare tillbakavisat uppgifterna om en allsmäktig algoritm och menar att det är upp till användarna själva att bestämma.

Gör en klok investering – testa Omni Ekonomi

Inflation, högre räntor och stora börsrörelser. Hur stor avkastning vågar vi räkna med ett år som detta? Vilka fällor ska man undvika på börsen? Och inom vilka sektorer finns vinnare?

Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du Sveriges mest heltäckande bevakning av börs- och bolagsnyheter. Lägg därtill att Sveriges främsta aktieexperter svarar på de svåra frågorna och hjälper dig att navigera marknaderna.

Nu får alla Omniläsare chansen till en klok investering – testa Omni Ekonomi i två månader för endast 49 kronor (spara 269 kronor).

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen