Hem
Arkivbild: Colin Kaepernick (USA Today Sports / TT NYHETSBYRÅN)

Kaepernick blir ansiktet utåt i Nikes nya kampanj

Den före detta amerikanske fotbollspelaren, Colin Kaepernick, är det nya ansiktet utåt för Nikes 30-årskampanj ”Just Do It”, rapporterar ESPN.

Kaepernick var startskottet i knäböjningsprotesterna som präglade amerikansk idrott 2016 och 2017. Kaepernick knäböjde under nationalsången för att belysa hur svarta behandlas i USA. Budskapet i den nya kampanjen ska vara att ”Tro på något. Även om det betyder att offra allt”.

– Vi tror att Colin är en av de mest inspirerande idrottarna i den här generationen. Han har utnyttjat sportens kraft för att försöka skapa förändring, sa Nikes vice vd, Gino Fisanotti.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen