Hem
PejANNONS

Kundernas krav: Digitala beställningar är ett måste

Kunderna har sagt sitt, i alla fall när det kommer till framtidens handel. I en undersökning svarar över 70 procent av de tillfrågade i åldersgruppen 18-34 att de hellre beställer mat digitalt än står i kö fem minuter.

Anledningen är att dagens konsumenter är vana vid att i stor utsträckning bestämma över sin egen tid och slippa onödiga köer eller trängsel. Att kunna ta en beställning vid bordet med sin telefon, eller enkelt betala i steget, för att sedan plocka upp sina varor eller sin måltid på vägen hem är i dag ett krav för många. Det är också en trend som ser ut hålla i sig och enligt prognoser väntas antalet mobila betalningar öka med 29 procent varje år framåt.

(PEJ)

Det svenska företaget Pej erbjuder sedan starten år 2017 betal-och orderlösningar för restaurangkedjor, hotell, nöjesparker, arenor och närbutiker. De ger företag möjligheten att enkelt implementera Pejs system i sin befintliga lösning för att skräddarsy en tjänst som passar kundernas önskemål.

– Kunden kan beställa och betala utifrån hur det passar deras behov. Genom att digitalisera delar av den traditionella köpupplevelsen och ge mer utrymme för självservice minskas friktionen, säger Victor Sandberg, VD på Pej.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.