Liseberg pausar reklam efter dödsolyckan på Gröna Lund
Med anledning av helgens dödsolycka på Gröna Lund stoppar även Liseberg sin reklam som fokuserar på attraktioner och åk, rapporterar GP.
– Det är ju enbart i respekt för de drabbade och dem som har påverkats av den här olyckan. Vi har inte bestämt hur länge vi ska ha reklamen pausad ännu, säger Lisebergs marknadschef Karl Svedung till tidningen.
En av de indragna kampanjerna har beskrivits som en känga till Gröna Lund och sitter på färjan i Stockholm som går till nöjesparken. Buskapet i kampanjen är: ”Dagens bästa åktur – med lite flyt går den till Göteborg och Nordens största nöjespark”.
Tanken var att kampanjen skulle pågå några veckor till men med anledning av olyckan stoppar Liseberg annonsen.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen