Hem
En person har klätt ut sig till en karaktär i Netflix-serien Squid Game. (Jordan Strauss / TT NYHETSBYRÅN)

Lokala aktörer utmanar Netflix och Disney i Asien

Asiatiska strömningstjänster försöker ta upp kampen med Netflix, Disney och andra jättar genom partnerskap och lokalt innehåll, rapporterar Nikkei Asia.

– Vår strategi är att hålla i alla fyra hörn av sådant som inte är dramaserier, där Netflix inte nått fram än, säger U-next vd Tenshin Tsutsumi.

U-next är Japans näst största strömningstjänst efter Netflix och hoppas etablera sig som huvudkälla när det gäller sport, anime, filmer, och musikinnehåll för att nå fem miljoner användare, från dagens 4,5 miljoner. Men viktigt framåt är också olika regionala samarbeten, enligt Tsutsumi.

Läs mer

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen