Lyreco och Staples ska bli bättre tillsammans
Lyreco planerar att bli Sveriges starkaste aktör som förbrukningsleverantör till arbetsplatser. Lena Gabrielsson, varumärkesansvarig på Lyreco, menar att det inte är något de tar lätt på.
Efter Lyrecos förvärv av Staples, planerar de båda bolagen under gemensamt namn att skapa något gränsöverskridande och efterlängtat.
– Vi ser redan likadant på var vi befinner oss och vart vi är på väg. Det är en ”professionell perfect match”. Därför är vi oerhört stolta över att kunna tillkännage att vi två nu blir en.
– Vi satsar helhjärtat på att skapa en framtid som vi utan tvekan kommer vara stolta över att lämna ifrån oss till våra barn och barnbarn. Både Lyreco och Staples har ett passionerat engagemang kring hållbarhet – det präglar allt vi gör inom miljö, ekonomi och välmående, säger hon.
Ett breddat utbud och en starkare bas
Det finns en mängd olika faktorer som ligger till grund för övertygelsen om att Lyreco och Staples blir bättre tillsammans.
– Nu kan vi på ett mer sömlöst sätt rikta oss till en bredare marknad, genom att skräddarsy vårt utbud både online och i fysiska butiker. Dessutom har vi en oerhörd styrka i en gedigen säljkår som inte bara har örat mot marknaden, utan som även agerar rådgivande mot våra kunder och samarbetspartners, säger Lena Gabrielsson.