Hem
Sofia Syrén, marknadschef på Matsmart. (Pressbilder Matsmart/Billerud Korsnäs)

Matsmart köper Robertos mat – och rear ut den

Sajten matsmart.se har köpt ett parti av matvarorna som säljs med tv-profilen Paolo Robertos namn, rapporterar Aftonbladet.

Företaget har inlett ett samarbete med Evanoff Group, som står bakom ”Paolo”-produkterna. Matsmart har köpt på sig ett 80-tal produkter, samtliga torrvaror, som kommer att säljas för halva priset. En del av vinsten ska skänkas till organisationen Child 10, som arbetar mot barntrafficking.

– Det blir en donation på 350 000 kronor. Den summan ligger fast oavsett hur det går med försäljningen, säger Sofia Syrén, marknadschef på Matsmart, till tidningen.

Tidigare i maj erkände Paolo Roberto sexköp. Efter det tog flera butikskedjor bort produkterna från sina hyllor.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen