Hem
Christen Ager-Hanssen. (Johan Annerfelt/TT)

Metro-ägaren om krisen: ”Jag är en fältherre i krig”

Metro är ett ”extremt intressant” och “superdigitalt” varumärke som kommer att överleva, säger vd:n och ägaren Christen Ager-Hanssen i en intervju med Expressen.

För den tryckta tidningen är hans plan att skifta upplagan mellan olika områden med lokala annonser – och dessutom ha en basupplaga som ska fungera som en prenumererad dagstidning till en låg kostnad.

Personalen är kritisk mot att ägaren lyst med sin frånvaro på redaktionen i Stockholm under krisveckan, då anställda inte fick ut sin lön, tidningen slutade tryckas och man begärde företagsrekonstruktion. Men de förstår inte, menar Ager-Hanssen:

– Om du är en fältherre, en general, och är ute i krig för att rädda detta bolag. Ska jag då springa hem till borgen i skydd? Det är inte där jag vinner kriget. Jag måste ta alla fronterna och göra jobbet, säger han.

Läs mer

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen