Hem
”Det är otroligt enkelt och smidigt att kunna fakturera och få betalt på språng,” säger Daniel Fridström som har nya kunder varje vecka. (DICOPAY)
DicopayANNONS

”Några klick så har jag fått betalt för giget”

När Daniel Fridström fyllde 25 fick han en gitarr av sina tre systrar. Det blev startskottet till att han några år senare gick från ”ingenjörssnille till underhållare och kanske världens bästa kille” som han kallar sig i dag. Att han numera jobbar som underhållare, trubadur och egenföretagaren är ett val han aldrig ångrat.

Men med en fullbokad agenda och flera nya kunder i veckan krävs det dock en hel del administration för att hålla ordning på faktureringen. Precis som Daniel Fridström är det många företagare som tycker att det är krångligt, struligt och tidskrävande att sköta faktureringen.

”Jag älskar att underhålla människor och får en enorm kick av den direkta respons man får i mötet med publiken” säger Daniel. Fridström. (Privat)

Minskat administrationen drastiskt

Daniel Fridström har börjat använda den nya fakturerings- och betalningsappen Dicopay, där han enkelt och snabbt kan skicka ut fakturan från mobilen och få betalt direkt.

– Det är otroligt befriande att slippa onödig kontorstid och få mer tid till mina kunder. Från att tidigare ha lagt ned en hel dag i veckan på administration är jag nu nere på någon timme i veckan, säger han.

Utöver minskad administration tycker Daniel Fridström att appen även tar bort onödig oro över att inte få betalt eftersom man har möjlighet att få direktbetalning för sin faktura.

– En gång blev jag och mina musikanter helt utan pengar då företaget gick i konkurs. Att kunna få betalt direkt är därför en stor lättnad.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.