Hem
Sacred Games-posters i Mumbai. (INDRANIL MUKHERJEE / AFP)

Netflix satsning på Indien och Japan betalar av sig

Nästan hälften av Netflix nya användare i det tredje kvartalet hämtades från Asien – en region som bolaget satsat hårt på att växa i, skriver CNBC.

Tjänsten finns inte i Kina men man har investerat hårt i Indien och Japan, vilket bland annat avspeglar sig i de inhemska originalproduktionerna ”Sacred Games”, med Bollywood-stjärnan Saif Ali Khan, och ”The Naked Director”.

Tredje kvartalet

Omsättning: 6,44 mdr usd
Väntat (Refinitiv): 6,38 mdr usd
2019: 5,2 mdr usd

Vinst per aktie: 1,74 dollar
Väntat (Refinitiv): 2,14 dollar
2019: 1,47 dollar

Nya användare globalt, netto: 2,2 miljoner
Väntat (Factset): 3,3 miljoner

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen