New Waves vd: ”Mer orolig att få hem varor än att sälja varor”
I början av november släppte New Wave en delårsrapport där resultatet beskrevs som ”all time high”, med versaler. Vd Torsten Jansson förklarar rekordrapporten med att framförallt affärsområdet gåvo- och heminredning förbättrat sitt resultat kraftigt.
– Vi har bevisat styrkan i vår affärsmodell genom den här pandemin. Ibland är det inte fel att ha en bredd, säger Torsten Jansson i onsdagskvällens avsnitt av #Uppesittarkväll.
New Wave är verksamma inom yrkes-, hobbykläder och inredning. Jansson säger att profildelen inte återhämtat sig efter pandemin men att sportdelen går bra. Samtidigt påverkas New Wave av störningarna i leveranskedjorna, som kommit i kölvattnet av pandemin.
– Varuförsörjningen är det enda som oroar mig. Det är första gången någonsin jag är mer orolig för att vi ska få hem varor än att vi ska sälja varor, säger han.
Se hela #Uppesittarkväll via spelaren nedan.