Hem
Nikes reklamaffisch med Colin Kaepernick i New York. (Mark Lennihan / TT NYHETSBYRÅN)

Nikes försäljning ökade efter Kaepernick-värvning

Nikes nätförsäljning ökade med 31 procent efter att bolaget offentliggjorde sitt kampanjsamarbete med den tidigare NFL-stjärnan Colin Kaepernick tidigare i veckan. Det rapporterar Bloomberg och Market Watch med hänvisning till tidiga data från analysföretaget Edison Trends.

Kampanjen med Kaepernick inleddes i måndags och bara tre dagar senare beräknas antalet beställningar och köp online ha stigit med 27 procent. Sett för hela veckan uppskattas ökningen till 31 procent. Under samma period i fjol minskade försäljningen med 2 procent.

Kaepernick hamnade i den politiska hetluften sedan han knäböjt under den amerikanska nationalsången inför en match, i protest mot rasistiskt polisvåld.

Läs tidigare

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen