Hem
(RENAULT)
RenaultANNONS

Ny modell viktigt steg i Renaults ambition för framtiden

Riktningen är tydlig för Renault, målet är inte att sälja så många bilar som möjligt utan snarare att bidra till smarta och hållbara mobilitetslösningar. Kvantitet har bytts mot kvalitet och en smarthet både i produktionsprocesser och fordonens tekniska lösningar.

– Det är avgörande för att anpassa Renault till en modern marknad, där urbaniseringen och förändrade beteenden i hur människor reser och tänker, ger nya möjligheter, förklarar Karin Lyborn, informationschef på Renault Sverige.

Fram till 2025 kommer Renault att lansera tio nya elektriska modeller, antingen helelektriska eller hybridvarianter. Utbudet kommer innehålla alltifrån citybilar till high-end sportbilar. Målet är att 2030 ska 9 av 10 elbilar som säljs i Europa vara en Renault.

Man har sedan tidigare bland annat Renault Zoe i helelektriskt utförande. Under 2020 kom även populära bilmodeller som CLIO, Megane och Captur som hybrider och i september börjar nya sportiga SUVEN i hybridutförande Renault Arkana rulla på de svenska vägarna.

Renault Arkana har redan prisats flera gånger för sin innovativa design och den sportiga formen ger den ett unikt och modernt utseende, med fem stjärnor i säkerhetstestet Euro NCAP är det också en trygg bil för hela familjen.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.