Redovisningsbyrån utmanar omgivningen
Att ta hjälp av en redovisningskonsult ska bidra till affärsutveckling och stärka företaget i grunden – inte bara handla om siffrorna. Det menar Saldo, redovisningsbyrån som vill sätta de personliga relationerna i främsta rummet.
– Fokus ligger på att skräddarsy en lösning för varje enskild kund och effekten av det ger mycket goda resultat. Vi tittar på vad företagarna vill, vart de är på väg och hur de ska kunna ta sig dit. Vi kallar det för företagsplanering istället för skatteplanering, säger Mattias Segerbrand, kreativ chef på Saldo.
Efter att Saldo bytte spår från analogt till 100 procent digitalt för åtta år sedan landade man i dagens lösning – en automatiserad plattform och ett arbetssätt där kunden enkelt sköter fakturering och utlägg. Resten, det som ofta upplevs som komplicerat, tar Saldo hand om.
– Nytänkande är en del av vårt DNA. Nyfikenheten och ambitionen att vara bäst på det vi gör innebär att vi är orädda inför att utmana omgivningen och oss själva. Vi har en hög svansföring när det kommer till vår förmåga. Samtidigt är vi ödmjuka inför det förtroende kunderna ger oss, som innebär att vi får hjälpa företagen att bli starka i sig själva, säger Mattias Segerbrand.