Hem
VolvofinansANNONS

Så förenklar du hanteringen av företagets bilar

Höjda räntor, dyrare bilar och omställning till elektrifierat. Det är några av de utmaningar som svenska företag ställs inför när de skall hantera sina tjänstebilar.

För många företag och organisationer är bilarna avgörande för verksamheten och kostnaderna för bilflottan betydande. För den bilansvarige är det svårt att hålla sig uppdaterad om allt som gäller kring skatter, elektrifiering, restvärdeskalkyler och mycket mer. Med rätt val finns stora pengar att spara.

– Det har aldrig varit mer att hålla koll på än nu och osäkerheten ute bland företagen är stor. Vi får dagligen mängder av frågor från våra kunder och tack vare att vi jobbar med det här varje dag och har experter inom många områden kan vi hitta fungerande lösningar, säger Johan Linder, affärsområdeschef CarPay Fleet, som hanterar många företags bilflottor.

Han fortsätter:

– Totalekonomi där alla bilens kostnader räknas in är det som avgör upplägget. Vår lösning med operationell leasing innebär att kunden outsourcar bilhanteringen till oss. Ett upplägg där kostnaderna blir synliga och förutsägbara utan överraskningar. Att vi tar hand om all administration förenklar samtidigt som det sänker kostnader.

Förarens bästa vän

 Inte bara företagen har krav på sig att rapportera. Varje förare behöver hålla koll på sina tjänstemil, trängselavgifter med mera. För detta har CarPay Fleet utvecklat en speciell app.

– Vi jobbar mycket med att utveckla smarta system. Att i dag manuellt sköta en fordonsflotta skulle vara i princip omöjligt. Till exempel så har vi funktionella webbsystem för våra kunder som är anpassade för den svenska marknaden. Administrationen blir enkel med bra överblick. Det gör det enkelt att budgetera, rapportera och analysera – utan att samla en massa papper, säger Johan Linder.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.