Hem
MINIANNONS

Så vill bilmärket förändra hur vi lever och arbetar

Kan ett bilmärke förändra hur vi lever och arbetar? Det är målet för MINI – som vill använda de tankar om design och smart teknik, som genomsyrat bilmärket sedan 1959, på våra bostäder.

Med projektet MINI LIVING översätts designprinciperna till användbara lösningar för hur vi arbetar och interagerar i våra städer. Målet är att skapa koncept som utnyttjar utrymmet maximalt i kombination med en rejäl dos lekfullhet.

Denna vecka riktas alla ögon mot designmässan Salone del Mobile i Milano. Här  visar MINI upp det helt nya konceptet MINI LIVING – BUILT BY ALL, utvecklat tillsammans med den svensk-brittiska arkitektbyrån Studiomama.

Användarna ska bestämma mer

BUILT BY ALL vidareutvecklar MINIs filosofi genom att bjuda in besökarna att delta i designprocessen. Tanken är att visa hur individens behov och idéer borde ta en större plats redan i utvecklingsfasen.

– Dagens standardiserade bostadsmarknad begränsas av sin oförmåga att uppfylla individens krav. Vår installation förvandlar därför besökarna till aktiva medkreatörer. Vi tror nämligen att kvaliteten på ett bostadsområde bestäms av hur väl invånarna identifierar med sitt hem, säger Oke Hauser, kreativt ansvarig för MINI LIVING.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.