Samsung tillbaka i USA-toppen
Samsung är återigen den mest populära mobiltillverkaren i USA, tätt följd av Apple. Det skriver Finwire med hänvisning till den senaste tremånadersstatistiken från Kantar Worldpanel Comtech.
I slutet av maj hade Samsung en marknadsandel på 36 procent i USA, jämfört med 33 procent i slutet av tremånadersperioden innan.
– Galaxy S8-lanseringen hjälpte Samsung att återta toppositionen i USA, säger Dominic Sunnebo, chef för global handel på Kantar Worldpanel Comtech i pressmeddelandet.
bakgrund
Kantar Worldpanel
Wikipedia (en)
Kantar Worldpanel (formerly TNS Worldpanel) is an international company dealing in consumer knowledge and insights based on continuous consumer panels. Kantar Worldpanel is part of the Kantar Group the Data Investment management Division of WPP.
Through market monitoring, advanced analytics and tailored market research solutions, Kantar Worldpanel analyses what people buy, what they consume and the attitudes behind this behaviour. Their clients include brand owners, private label manufacturers, meat, fruit and vegetable suppliers, retailers, market analysts and government organisations.
Kantar Worldpanel has a team of 3,500 people and services covering 60 countries with direct ownership or through partners. They work in fields such as fast-moving consumer goods, impulse products, beauty and personal care, fashion, baby, telecommunications and entertainment.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen