Hem
OpelANNONS

Satsningen som förändrar vår syn på bilmärket

”7 in 17” – det är namnet på Opels djärva produktoffensiv under 2017. Offensiven innebär att sju nya modeller ska lanseras i Europa under året. Aldrig under Opels långa historia som bilproducent har man presenterat så många produktnyheter under samma år. 

Och det tar faktiskt inte slut där. ”7 i 17” är i sin tur en del av målet att komma ut med hela 27 modeller mellan 2016 och 2020. Avsikten är att förnya modellprogrammet radikalt för att kunna ta nya marknadsandelar.

Crossland X – en helt ny SUV

Modellerna som sätter offensiven och Opel på kartan är elbilen Ampera-e, andra generationen av flaggskeppsmodellen Insignia samt de pigga crossoverfordonen i B- och C-segmentet.

Om du är nyfiken på vad satsningen innebär i praktiken behöver du bara titta på högaktuella Crossland X – en helt ny SUV i B-segmentet. Crossland X har Sverigepremiär i sommar och med sin kombination av tuff SUV-inspirerad design, enastående anslutningsmöjligheter och unik flexibilitet är det tydligt att Opel har något stort på gång.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.