Satsningen som förändrar vår syn på bilmärket
”7 in 17” – det är namnet på Opels djärva produktoffensiv under 2017. Offensiven innebär att sju nya modeller ska lanseras i Europa under året. Aldrig under Opels långa historia som bilproducent har man presenterat så många produktnyheter under samma år.
Och det tar faktiskt inte slut där. ”7 i 17” är i sin tur en del av målet att komma ut med hela 27 modeller mellan 2016 och 2020. Avsikten är att förnya modellprogrammet radikalt för att kunna ta nya marknadsandelar.
Crossland X – en helt ny SUV
Modellerna som sätter offensiven och Opel på kartan är elbilen Ampera-e, andra generationen av flaggskeppsmodellen Insignia samt de pigga crossoverfordonen i B- och C-segmentet.
Om du är nyfiken på vad satsningen innebär i praktiken behöver du bara titta på högaktuella Crossland X – en helt ny SUV i B-segmentet. Crossland X har Sverigepremiär i sommar och med sin kombination av tuff SUV-inspirerad design, enastående anslutningsmöjligheter och unik flexibilitet är det tydligt att Opel har något stort på gång.