Illustrationsbild. (Magnus Lejhall/TT)

Kvinna åtalas för stölder på Danderyds sjukhus

En kvinna i 50-årsåldern åtalas för tre fall av grov stöld från patienter på Danderyds sjukhus. Stölderna ska ha pågått i fem år enligt åtalet.

– Det stulna godset har bestått av smycken och andra värdesaker som den tilltalade fått tillgång till via arbetet och därefter lämnat in till försäljning, säger kammaråklagare Emma Kyhlstedt.

Kvinnan åtalas också för grovt näringshäleri, ett fall av grovt häleri och ett fall av stöld.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen