Hem
DHL FreightANNONS

Smidiga leveranser kan bli framgången för e-handlare

Allt fler köp flyttar från den fysiska till digitala världen.

Det betyder samtidigt att kunder ställer nya krav på dagens e-handlare. En parameter som är värd att titta lite extra på är leveranserna. Det visar siffror från flera undersökningar.

  • 6 av 10 anser att bra leveranser är viktigt vid onlineshopping (1)
  • Nästan 7 av 10 valde återförsäljare med fler leveransalternativ (2)
  • Nästan 4 av 10 köpte mer på grund av utbudet av olika leveransalternativ (3)

– Det är viktigt att den som köpt varan har makt över var och hur den ska levereras, säger Cathrine Englund Find, produktägare för DHL Parcel Connect på DHL Freight.

Med DHL Freights nya tjänst DHL Parcel Connect är det enkelt för mottagaren att välja var ett paket ska hämtas – även vid leveranser inom Europa. Tjänsten innebär att det är precis lika enkelt att skicka paket utrikes som inrikes och företag slipper anlita två logistikpartners.

Ett bolag som använder tjänsten är Björn Borg. Kim Ekman, Logistics Manager på modeföretaget, lyfter fram vikten av en logistikpartner som erbjuder en logistiklösning oavsett vilket land man väljer att satsa på.

– Särskilt viktigt är det när du arbetar med e-handel och mot privatpersoner i olika länder. Det kan nämligen skilja sig åt hur slutkonsumenten vill få sina varor levererade.

FAKTA:

Med DHL Parcel Connect kan du i dagsläget skicka paket till följande länder: Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Tyskland och Österrike. Fler länder är på gång.

UNDERSÖKNINGAR:

(1)      ”Usage behavior in e-Commerce in Austria and Germany”, DHL, 2015

(2)      ”Delivering Consumer Choice: State of e-Commerce Delivery“, MetaPack, 2015

(3)      ”The individualization of delivery“, MRU GmbH, 2016

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.