Hem
Arkiv. (Kin Cheung / TT / NTB Scanpix)

Succén ska återskapas: ”Bara gjort tio procent”

Masshysterin har ebbat ut och de stora folksamlingarna har skingrats, men enligt skaparna ligger ”Pokémon Go” fortfarande bara i startgropen.

– Vi har bara genomfört tio procent av vad vi försöker göra, säger Pokémons vd Tsunekazu Ishihara.

I en intervju med Bloomberg tidigare i september lovar företaget Ishihara flera nyheter. Spelet ska bland annat låta spelare byta fångade pokémon med varandra och ge en ny möjlighet till direkta dueller.

Men de största förändringarna är enligt Ishihara på gång lite längre fram, inom så kallad augmented reality.

– Säg att du hittar en Pikachu och att den då kan känna av att det står ett bord där och hoppa upp på det, och att du kan se dess skuggor, och sedan vänder den sig mot dig och börjar prata med dig, säger han till Bloomberg.

bakgrund
 
Augmented reality
Wikipedia (en)
Augmented reality (AR) is a live direct or indirect view of a physical, real-world environment whose elements are "augmented" by computer-generated or extracted real-world sensory input such as sound, video, graphics or GPS data. It is related to a more general concept called computer-mediated reality, in which a view of reality is modified (possibly even diminished rather than augmented) by a computer. Augmented reality enhances one’s current perception of reality, whereas in contrast, virtual reality replaces the real world with a simulated one. Augmentation techniques are typically performed in real time and in semantic context with environmental elements, such as overlaying supplemental information like scores over a live video feed of a sporting event. With the help of advanced AR technology (e.g. adding computer vision and object recognition) the information about the surrounding real world of the user becomes interactive and digitally manipulable. Information about the environment and its objects is overlaid on the real world. This information can be virtual or real, e.g. seeing other real sensed or measured information such as electromagnetic radio waves overlaid in exact alignment with where they actually are in space. Augmented reality brings out the components of the digital world into a person's perceived real world. One example is an AR Helmet for construction workers which display information about the construction sites. The first functional AR systems that provided immersive mixed reality experiences for users were invented in the early 1990s, starting with the Virtual Fixtures system developed at the U.S. Air Force's Armstrong Labs in 1992. Augmented Reality is also transforming the world of education, where content may be accessed by scanning or viewing an image with a mobile device.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen