Swift överskuggar reklam för miljoner: ”Kommer titta”
När Super Bowl i morgon går av stapeln kommer bolagen i snitt ösa ut 7 miljoner dollar för en reklamsnutt på 30 sekunder, skriver AFP.
Reklamerna är ofta en stor snackis redan inför Super Bowl, dels för att så många ser dem och dels på grund av den saftiga prislappen, men i år har de överskuggats av ingen mindre än Taylor Swift. Inför sändningen har det diskuterats flitigt huruvida artisten kommer hinna till finalen, där hennes pojkvän Travis Kelce ingår i Kansas Citys uppställning.
Charles Taylor, professor i marknadsföring på Villanova University, uppger för nyhetsbyrån att det inte finns något mediautrymme som kan jämföras med exponeringen som Super Bowl ger företagen.
Han får medhåll av Derek Rucker från Northwestern University, som också spelar ner Taylor-effekten.
– När det väl kommer till reklampauserna så kommer folk vilja sätta sig och titta för att diskutera dem, säger han till AFP.
Årets smartaste investering
Hur kommer lågkonjunkturen att påverka börsåret 2024? Kommer vi att få se de räntesänkningar som marknaden prisar in? Och hur kommer det amerikanska presidentvalet att prägla den globala ekonomin?
Med Omnis systerapp Omni Ekonomi får du alla affärsnyheter du behöver på ett ställe – inklusive dagliga aktieanalyser, kommentarer från experter och fördjupning och förklaring av utvecklingen på marknaderna.
Annonsfri läsning och möjlighet att dela din prenumeration med en vän eller familjemedlem ingår.