Techbolaget som utmanar mobiljättarna
Den innovativa startupen Xiaomi som grundades 2010 har snabbt etablerat sig som en gigant på teknikmarknaden. Den stora framgången har blivit möjlig tack vare företagets filosofi om att högkvalitativ teknik inte behöver kosta en förmögenhet. Därför tar Xiaomi aldrig ut en högre vinstmarginal än fem procent för hela försäljningen av hårdvara.
Den offensiva försäljningsstrategin har lett till att Xiaomi seglat upp som en av världens mest populära mobilmärken, och enligt en färsk rapport från analysföretaget IDC (International Data Group) är bolaget just nu det tredje största på den globala smartphonemarknaden.
Nu lanserar Xiaomi en ny flaggskeppssmobil som är tänkt att utmana konkurrenternas allra exklusivaste modeller. Telefonen som heter Mi 11 bjuder på snygg design, en fantastisk kamera samt ljud- och bildupplevelse av högsta kvalitet.
Utöver sina populära smartphones har Xiaomi även ett brett utbud av andra produkter så som elscooters, robotdammsugare, TV-apparater, köksredskap och mycket mer.