Hem
Yabie EnterpriseANNONS

Techlösningen gav bättre köpupplevelse och mindre admin

Att få saker att växa är allt för Slottsträdgården Ulriksdal. Främst plantor men även företaget. Ny teknologi, digitalisering och innovativa integrationer är lika viktiga som sol och vatten.

Strax utanför Stockholm ligger Slottsträdgården Ulriksdal. En handelsträdgård och oas för växtentusiaster och designälskare. Här finns allt en trädgårdsentusiast behöver; hjälp med design och ett trädgårdscafé för den fikasugne.

Marika Granander är ekonomichef sedan några år. Då hade olika avdelningar olika system och det var svårt att få överblick. Behovet att digitalisera var stort.

Ett nytt kassasystem infördes, så att lagersaldo och orderstatus alltid är aktuella. Administrationen automatiserades. Ett digitalt beställningssystem för onlinekunder infördes. Ett högeffektivt företag och nöjda kunder var målet.

– Det är viktigt även för anställda ute i trädgården, med jord på händerna. Frågar en kund hur många äppelträd vi har så ska de inte behöva springa och leta, säger Marika Granander.

Valet föll på Yabie Retail, ett kassasystem med affärssystemet som nav, som enkelt kunde anpassas efter behov. Enkelt men avancerat bakom kulisserna. Byggt för att samarbeta med andra system. 

– Den som är närmast kunden vet vad som fungerar bäst i vardagen, säger Marika Granander. 

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.