Tittarsiffror rasar för TV4 – miljoner missade Ernsts jul
Det pågående tv-kriget gör att det linjära tv-tittandet rasar för TV4-kanalerna, samtidigt som det digitala går upp. Nedsläckningen kan innebära miljonbelopp i förlorade annonsintäkter, skriver DN.
Det var natten mot onsdag som TV4:s och C Mores sändningar för Com Hems 1,6 miljoner kunder släcktes ner efter ett bråk om nya sändningsrättigheter.
Ett program som tittarna gick miste om var gårdagskvällens avsnitt av ”Jul med Ernst”. Programmet är ett av TV4:s mest sedda under december.
– Jag hoppas att folk kommer ha möjlighet att se programmet på annat sätt, säger programledaren Ernst Kirchsteiger till Aftonbladet.
Clara Tengbom, exekutiv producent för ”Jul med Ernst”, säger att det är tråkigt att nedsläckningen drabbar ”Ernsts lojala tittare”.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen