Hem
DinteroANNONS

Skidstjärnans tips för att lyckas med e-handel

Erika Hansson, tidigare alpin elitskidåkare, driver Dalskidan i Sälen. Parallellt driver hon också e-handel med kunder från hela Sverige. Webbshopen rullar på året runt och det är särskilt en produkt som Erika skryter lite extra om.

– Volymmässigt säljer vi allra mest av skidvårdsprodukter. Men i kronor och ören är det våra pjäxtorkar.

Priset för en skotork landar på mellan 7 000 och 14 000 kronor. Det är mycket pengar att tvingas betala med kort.

– För oss är det avgörande att kunder kan betala sin pjäxtork med faktura. Sedan vi kom igång med Dintero i kassan är det här nu möjligt och jag upplever att det är fler kunder som avslutar sina köp nu.

Dintero är ett norskt betaltjänstföretag vars fokus ligger i att förenkla kundens betalningsresa. Erika berättar att det var lätt att komma igång med Dintero och hon fick hjälp när hon behövde.

– Det har bara varit smärtfritt. Jag har haft samma kontaktperson sen start. Det är inga telefonköer och de svarar direkt på mejl – det är väldigt lätt att få kontakt med dem.

Hon uppskattar också att bolaget är mindre och att de är lyhörda.

– Har jag en synpunkt så lyssnar de. Det känns som det är mer personligt och det märks att det är ett lite mindre företag och det är bara bra!

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.