Hem
Absolent Air Care GroupANNONS

”Vår största tillgång är vår vilja att bli bättre”

Enda sedan starten 1993 har kundförståelsen varit central för luftreningsföretaget Absolent Air Care Group. Dels för att nöjda kunder genererar långsiktiga affärer, dels för att förståelse för kundens behov leder till bättre marginaler.

– Vi kanske inte är billigast vid det initiala köpet, men på sikt ska det alltid löna sig att vända sig till oss. Vi levererar en livscykelkostnad som är lägre än konkurrenternas., säger Axel Berntsson.

Det hemliga receptet stavas applikationskunskap, det vill säga förståelse för hur produkterna kan användas snarare än kunskap om den specifika produkten.

– Med hjälp av vår stora variation av standardkomponenter kan vi ge kunden vad de behöver med exakthet, säger Axel Berntsson.

Ledande teknik och smart produktarkitektur är vitalt för att säkerställa Absolent Air Care Groups fortsatta lönsamhet. Men något som kanske är ännu viktigare är företagskulturen och energin bland medarbetarna. 

– Vi är stolta över att vi har det bästa erbjudandet på marknaden, men ödmjuka för att vi hela tiden kan bli bättre. Dagen vi slutar tro det har vi misslyckats, säger Axel Berntsson.

Om Absolent Air Care Group:

Absolent Air Care Group är en global koncern som utvecklar lösningar för rening av processluft i industrier och storkök. Våra produkter hjälper företag att tillhandahålla ren luft till sina medarbetare, reducera energikostnader och öka produktiviteten.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.